Pro a proti
Požadavky normy Euro 7 jsou nerealistické. Přechod na elektromobilitu nelze provést tak rychle, míní Jahn ze Škody Auto
Pro a proti
Plus
Výroba aut se spalovacími motory v roce 2035 neskončí, musí ale jezdit na e-paliva. Ustoupí Brusel kritikům i v případě normy Euro 7, která postupně omezuje některé emise nových aut už od roku 2025? Člen představenstva společnosti Škoda Auto Martin Jahn považuje požadavky normy za nerealistické, zastánce elektromobility Lukáš Hataš vyzdvihuje její motivační potenciál pro automobilový průmysl.
Lukáš Matoška
Přepis epizody
-
Německo a Evropská komise se dohodli, že po roce 2035 bude možné dál prodávat nová auta se spalovacími motory, pokud budou jezdit na uhlíkově neutrální EU paliva. Výjimku prosazovalo i Česko. Německý a český ministr dopravy teď zároveň usilují o zmírnění chystané emisní normy Euro 7.
-
Já jsem významné prodloužení termínu pro to, aby se výrobci mohli na ty požadavky připravit, jak jsem zmiňoval, tu úpravu některých těch požadavků, zároveň zveřejnění těch dalších klíčových předpisů.
-
Řekl ministr dopravy Martin Kupka z ODS. Je emisní norma Euro 7 navržena tak, aby ji automobilky mohly splnit a zlepší se díky ní kvalita ovzduší v Evropě.
Více z pořadu
Ostatní také poslouchají
-
E-paliva smysl nedávají. Jsou drahá a rozhodně ne bezemisní, tvrdí zastánce elektomobility
Pro a proti
-
Dvacet minut Radiožurnálu
-
Vodík je budoucnost, hlavní ekologický problém jsou třicet let stará auta, říká Peleška z Toyoty
Interview Plus
-
Přes čáru: Stane se Česko uhelnou elektrárnou Německa?
Přes čáru
-
Kdy nastane boom elektromobilů? Ve Frankfurtu ukazuje i Škoda...
Dopolední Radiožurnál
-
1700 nabíjecích stanic pro elektrokamiony. Daimler, Traton a Volvo do nich investují miliardy korun
Dnešní Plus
-
Když ceny plynu zastropuje jen část zemí EU, nic moc to nezmění, míní europoslanec Pospíšil
Téma dne
-
ČEZ zaplatil státu 40 miliard a akcionářům historicky nejvyšší dividendu, popisuje analytička
Ranní interview