Pro a proti

Požadavky normy Euro 7 jsou nerealistické. Přechod na elektromobilitu nelze provést tak rychle, míní Jahn ze Škody Auto

Pro a proti

Požadavky normy Euro 7 jsou nerealistické. Přechod na elektromobilitu nelze provést tak rychle, míní Jahn ze Škody Auto
Výroba aut se spalovacími motory v roce 2035 neskončí, musí ale jezdit na e-paliva (ilustrační foto)

Plus

Výroba aut se spalovacími motory v roce 2035 neskončí, musí ale jezdit na e-paliva. Ustoupí Brusel kritikům i v případě normy Euro 7, která postupně omezuje některé emise nových aut už od roku 2025? Člen představenstva společnosti Škoda Auto Martin Jahn považuje požadavky normy za nerealistické, zastánce elektromobility Lukáš Hataš vyzdvihuje její motivační potenciál pro automobilový průmysl.
Lukáš Matoška

Přepis epizody

Přepis mluveného slova do textu je prováděn automatizovaným systémem a proto obsahuje mnoho nepřesností. Je určen pouze pro rychlou orientaci a vyhledávání. Nalezené výsledky vyhledávání jsou v přepisu zvýrazněny podbarvením.
  • Německo a Evropská komise se dohodli, že po roce 2035 bude možné dál prodávat nová auta se spalovacími motory, pokud budou jezdit na uhlíkově neutrální EU paliva. Výjimku prosazovalo i Česko. Německý a český ministr dopravy teď zároveň usilují o zmírnění chystané emisní normy Euro 7.

  • Já jsem významné prodloužení termínu pro to, aby se výrobci mohli na ty požadavky připravit, jak jsem zmiňoval, tu úpravu některých těch požadavků, zároveň zveřejnění těch dalších klíčových předpisů.

  • Řekl ministr dopravy Martin Kupka z ODS. Je emisní norma Euro 7 navržena tak, aby ji automobilky mohly splnit a zlepší se díky ní kvalita ovzduší v Evropě.

Více z pořadu

Ostatní také poslouchají