Pro a proti

Obměna českého vozového parku sníží emise škodlivin víc než zavedení normy Euro 7, tvrdí zástupce automobilového průmyslu

Pro a proti

Obměna českého vozového parku sníží emise škodlivin víc než zavedení normy Euro 7, tvrdí zástupce automobilového průmyslu
Osobní auto rychle projíždí po čtyřproudé silnici

Plus

Koalice států kritizující emisní normu Euro 7 se pod českým vedením rozrostla a může evropský návrh zablokovat. Měla by? „Norma upravuje, jak mají být měřeny různé typy emisí. Řada věcí v ní je minimálně problematických,“ říká výkonný ředitel Sdružení automobilového průmyslu Zdeněk Petzl. Europoslanec za Piráty Mikuláš Peksa ale věří, že normu pro regulaci produkce prachových částic a dalšího znečištění z vozidel bychom mít měli.
Karolína Koubová

Přepis epizody

Přepis mluveného slova do textu je prováděn automatizovaným systémem a proto obsahuje mnoho nepřesností. Je určen pouze pro rychlou orientaci a vyhledávání. Nalezené výsledky vyhledávání jsou v přepisu zvýrazněny podbarvením.
  • Koalice států kritizujících emisní normu Euro 7 se pod taktovkou české vlády rozrostla natolik, že už má sílu návrh v radě EU zablokovat. Český ministr dopravy Martin Kupka z ODS v našem vysílání řekl, že současné znění normy by přineslo víc škody než užitku. Požadujeme podstatné změny v té jednotné euro sedm tak, aby byla realistická, by ve výsledku nepřinesla do negativních dopadů než těch pozitivních a negativních dopadů. Nejenom na evropský automobilový průmysl šlo ale ve výsledku i na životní prostředí.

  • Podle odhadu Evropské aliance pro veřejné zdraví by současný návrh eura sedm zabránil ročně 100000 předčasných úmrtí. Bylo by zablokování či přepsání normy promarněnou šancí? Nebo Euro 7 dokáže i se sníženými limity a odloženým termínem omezit dostatečně škodliviny z aut, které dýcháme?

  • A proti Karolíny Koubové.

Více z pořadu

Ostatní také poslouchají