Pro a proti

Hejného metoda je nebezpečný experiment. Nevíme, jaký dopad má na žáky, varuje matematik Pokorný

Je nám líto, ale k tomuto audiu již vypršela autorská práva.

Pro a proti

Hejného metoda je nebezpečný experiment. Nevíme, jaký dopad má na žáky, varuje matematik Pokorný
Škola

Plus

V poslední době se rozhořel spor o to, jak vyučovat matematiku. Takzvaná Hejného metoda, která vede žáky k tomu, aby tvůrčím způsobem objevovali postupy a řešení, se dostala pod palbu kritiky některých tradičních matematiků. Podle nich může tento druh výuky ohrozit celou generaci dětí. 
Karolína Koubová

Přepis epizody

Přepis mluveného slova do textu je prováděn automatizovaným systémem a proto obsahuje mnoho nepřesností. Je určen pouze pro rychlou orientaci a vyhledávání. Nalezené výsledky vyhledávání jsou v přepisu zvýrazněny podbarvením.
  • Jak vyučovat matematiku? O to se v poslední době rozhořel spor o tzv. Hejného metoda, která vede žáky k tomu, aby tvůrčím způsobem sami objevovali postupy a řešení, se dostala pod kritickou palbu některých tradičních matematiku. Ti tvrdí, že tento alternativní výukový proud může dokonce ohrozit celou generaci dětí. Je Hejného metoda experimentem na českých žácích nebo má pozitivní dopady nejen na matematické dovednosti, ale i na rozvoj kritického myšlení a objevování logických principů v jiných oborech? Zeptáme se v následujících minutách.

  • A proti Karolíny Koubové.

  • Mými hosty jsou prof. Ladislav Kvaš z katedry matematiky pedagogické fakulty Univerzity Karlovy, který také působí na filozofickém ústavu Akademie věd. Vítejte. Dobrý den. Dobrý den. A také doc. Milan Pokorný z Matematicko-fyzikální fakulty Univerzity Karlovy. Dobrý den. Dobrý den. Pánové, na úvod stejná otázka pro oba. Poprosím o stručnější odpověď, protože jde o takový výkop. Je Hejného metoda, pane profesore Kvaši, prospěšná pro žáky a jejich matematické dovednosti, nebo jde o nebezpečný experiment na nich?

Více z pořadu

Ostatní také poslouchají