Online Plus

Start-up Kiwi se prodal za 3 miliardy korun

Online Plus

Start-up Kiwi se prodal za 3 miliardy korun
Online Plus

Plus

Okomentujeme také, k čemu chce Facebook mít vlastní kryptoměnu a jak chce Googel změnit herní svět novou streamovací službou. A popíšeme, jak bude vypadat doručování nákupu z e-shopu dronem. Připravil a moderuje šéfredaktor serveru Lupa.cz David Slížek.
David Slížek

Přepis epizody

Přepis mluveného slova do textu je prováděn automatizovaným systémem a proto obsahuje mnoho nepřesností. Je určen pouze pro rychlou orientaci a vyhledávání. Nalezené výsledky vyhledávání jsou v přepisu zvýrazněny podbarvením.
  • Doručování nákupů dronem je na spadnutí. Facebook chystá vlastní kryptoměnu, Google odhalil detaily o své služby na streamování videoher a český vyhledávač letenek kiwi změnil majitele. Je to jsou témata pravidelného přehledu dění ve světě počítačů a internetu, kterým vás dnes provede David Slížek.

  • On-line plus.

  • Ale jenom provede, protože to zásadní ale, a to sice komentáře k těmto tématům, připojí samozřejmě náš pravidelný komentátor a redaktor deníku n Petr Koubský. Vítej Petře. Dobrý den. Český vyhledávač letenek kiwi po dlouhých vyjednáváních změnil majitele. Lehce nadpoloviční podíl ve firmě získala americká investiční společnost Natland, která za podíl zaplatí v přepočtu asi tři miliardy korun. Své podíly v kiwi prodala řada dosavadních investorů, například někdejší spolumajitel portálu Centrum. Cz Ondřej Tomek, bývalý novinář, dnes investor Jiří Hlavenka, bývalá výkonná ředitelka kiwi Lucie Brešová a další zakladatel společnosti Oliver Dlouhý i jeho kolega Jozef Képesi si svůj podíl ponechali a ve firmě dále zůstávají. Vyhledávače letenek kiwi vznikl v roce 2012 pod jménem Sky Pikrt. V loňském roce firma ohlásila tržby ve výši téměř 31 miliard korun. V posledních letech se snaží ze světa letenek proniknout také do pozemní dopravy. Firma také oznámila rozšiřování na nové trhy, například do Číny. Petře, takových úspěchů, pokud tedy můžeme prodeji říkat úspěch, a to z hlediska investorů asi rozhodně můžeme. Přece jenom pořád v Česku na tom digitálním on-line trhu nemáme tolik. Dá se kiwi kom zařadit mezi ty tzv. jednorožce, to znamená ty velké firmy, které opravdu jaksi dosáhli velkého úspěchu, velkého ocenění na trhu v rámci on-line služeb.

Více z pořadu

Ostatní také poslouchají