Online Plus

Jaký je v Česku zájem o mobilní tarify s neomezenými daty

Online Plus

Jaký je v Česku zájem o mobilní tarify s neomezenými daty
Online Plus

Plus

Význam spuštění českého rozhraní videoslužby Netflix. Další krok Prahy při budování takzvaného chytrého města. Budoucnost telefonních budek. Připravil David Slížek.
David Slížek

Přepis epizody

Přepis mluveného slova do textu je prováděn automatizovaným systémem a proto obsahuje mnoho nepřesností. Je určen pouze pro rychlou orientaci a vyhledávání. Nalezené výsledky vyhledávání jsou v přepisu zvýrazněny podbarvením.
  • Telefonní budky pomalu mizí. Praha instalovala senzory do kontejnerů na tříděný odpad. Netflix je v češtině a operátoři se pochlubili počtem zákazníků s neomezenými daty. To jsou témata dnešního vydání pravidelného přehledu dění ve světě počítačů a internetu. Od mikrofonu vám příjemný poslech přeje David Slížek.

  • On-line plus.

  • A samozřejmě tady nejsem ani dnes sám připravený náš pravidelný komentátor a redaktor deníku n Petr Koubský. Vítej Petře. Dobrý den. Mobilní operátoři zveřejnili první údaje o tom, jaký mají lidé zájem o tarify s neomezenými daty. Podle T-Mobilu si je za první měsíc, kdy operátor balíčky nabízí, pořídilo 47000 lidí. Jde o 27 % z těch zákazníků, kteří si v září objednali nový tarif. Nejčastěji si koupili nejlevnější balíček s d, který obsahuje 20 GB dat a po jejich vyčerpání zpomalí rychlost na tři megabity za vteřinu. Jen o několik % méně pak šlo do tarifů MHD, který má 50 GB dat a po nich zpomalí připojení na 10 megabitů za vteřinu a zcela neomezený tarif si zvolilo asi 16 % těchto klientů. Operátor O2, který své neomezené tarify spustil v půlce září, podle agentury ČTK zatím hlásí řádově 1000 klientů s neomezenými daty. Více než polovina z nich si podle operátora balíčky pořizuje v kombinaci s pevným připojením na doma. Vodafone, který svou nabídku spustil už v červnu, hlásí, že jeho nové multikino tarify si pořizuje zhruba polovina zákazníků, kteří si kupují nový tarif. Petře, toto určitě čísla, na která jsme dlouho čekali dlouho, protože operátorům opravdu hodně dlouho trvalo, než nějakou nabídku s neomezenými daty, byť u některých z nich je přece jenom mírně omezen. A také než takovou nabídku opravdu představili. Teď tady máme opravdu první měsíce, dejme tomu, když ta nabídka funguje. T-Mobile, který opravdu začal na začátku září, tak za ten první měsíc hlásí 47000 klientů. Celkem tedy jenom. Připomenu, že T-Mobile má asi 6,2 milionů prodaných SIM karet nebo klientů, takže jde o relativně malé % z toho celkového počtu klientů. Ale tady jde asi hlavně opravdu o ty nové klienty nebo ty stávající klienty, kteří si pořizují nové tarify. Když se na ta čísla, která jsem tady říkal, podíváš, přijde ti to moc málo?

Více z pořadu

Ostatní také poslouchají