Online Plus

Facebook chce zřídit novou sekci se zpravodajským obsahem

Online Plus

Facebook chce zřídit novou sekci se zpravodajským obsahem
Online Plus

Plus

Twitter po událostech v Hongkongu rozhodl, že si státní média nemohou připlácet za zviditelnění zpráv. Spor o elektrické koloběžky na území Prahy 2. Připravil David Slížek
David Slížek

Přepis epizody

Přepis mluveného slova do textu je prováděn automatizovaným systémem a proto obsahuje mnoho nepřesností. Je určen pouze pro rychlou orientaci a vyhledávání. Nalezené výsledky vyhledávání jsou v přepisu zvýrazněny podbarvením.
  • V Praze padl světový rekord v 3D tisku. Twitter zasáhl proti státem placeným médiím. V Praze dvě pokračuje spor o elektrické koloběžky a Facebook plánuje spuštění nové sekce pro zprávy. To jsou témata pravidelného přehledu dění ve světě počítačů a internetu, kterým vás dnes provede David Slížek.

  • On-line plus.

  • Tyto zprávy my tady pomůže samozřejmě jako vždy okomentovat náš pravidelný komentátor a redaktor deníku n Petr Koubský. Dobrý den. Dobrý den. A my se rovnou vrhneme tady na události, které přinesly uplynulé dny. Facebook nabízí velkým americkým vydavatelům miliony dolarů za licence k jejich obsahu. Podle deníku The Wall Street Journal nabídl. Nabídky souvisí s novou sekcí zprávy, kterou chce Facebook spustit letos na podzim. Na sociální síti by měla vzniknout nová záložka, ve které by se měly zobrazovat právě zpravodajské texty. Facebook teď velkým hráčům za práva k článkům nebo jejich úryvkům nabízí až 3 miliony dolarů ročně, napsal The Wall Street Journal. Mezi oslovenými jmény jsou například ABC News, agentura Bloomberg, deníky The Washington Post a The New York Times nebo server BuzzFeed. Není zatím jasné, zda už některý vydavatel smlouvu s Facebookem skutečně podepsal, ani jak bude nakonec služba vypadat. Petře, toto je docela myslím zajímavá zpráva, která se týká tedy médií a týká se samozřejmě těch velkých sociálních sítí, v tomto případě Facebooku. Ten spor o to, jestli by Facebook měl vlastně vydavatelům něco platit za to, že odkazuje na jejich články nebo neměl, ten je tady dlouhá léta v EU jaksi vyústil v to, že byla přijata směrnice, která říká, že vlastně vydavatele by měli mít právo nějak je třeba případně peníze požadovat. A tady ale na opačné straně oceánu, ve Spojených státech vidíme, že Facebook vlastně s tím začal pravděpodobně dobrovolně a že se snaží tedy s někým nějak některými velkými americkými vydavateli už domluvit na tom, že by do té jeho nové sekce jejich články dával a že by jim za to platil. Je to podle tebe velká změna, co se týká vztahu Facebooku a on-line médií?

Více z pořadu

Ostatní také poslouchají