Od Pradědu na Hanou
Hranické viadukty přežily rozpad monarchie i stavbu koridoru
Od Pradědu na Hanou
Olomouc
Když byla v roce 1836 zahájena výstavba jednokolejné železniční trati, která měla spojit Vídeň s Haličí, předkládal se tehdy císaři tento projekt zejména jako výhodný pro dovoz soli a pohyb vojska. Ferdinand Dobrotivý tehdy souhlasil se stavbou a akciová společnost, která tehdy spíše než na sůl myslela na ostravské uhlí a železo, začala se stavbou Severní dráhy císaře Ferdinanda a s ní i mostů u Hranic.
Miroslav Kobza
Více z pořadu
Ostatní také poslouchají
-
Po trati Lipník – Bohumín se jezdí už 170 let. Co zůstalo po...
Křížem krajem
-
973. schůzka: V opovržení
Toulky českou minulostí
-
Pražská nádraží: Hlavní nádraží
Mozaika
-
Jednou z nejkrásnějších železničních tratí u nás je „horská...
Česko – země neznámá
-
Šumperská nádražní budova nahradila v roce 1900 původní stanici. Její dvojnice stojí v Przemyśli
Od Pradědu na Hanou
-
Stavbou železnice proti revoluci
Zápisník zahraničních zpravodajů
-
Těšnov - nádraží, kde vlak už nezahouká
Prahou křížem krážem
-
Pražské metro. Otcem podzemní železnice byl železář Rott
Příběhy z kalendáře
-
Potulný knihtiskař Jan Alakraw udělal z Vimperka druhé město u nás, kde se tiskly knihy
Jihočeská vlastivěda