Na férovku s Vavřincem Hradilkem

Na Dakaru vyhrává chladná hlava, říká pilot kamionu Tomeček a stále obdivuje Lopraisovo umění

Na férovku s Vavřincem Hradilkem

Na Dakaru vyhrává chladná hlava, říká pilot kamionu Tomeček a stále obdivuje Lopraisovo umění
Řidič kamionu Tomáš Tomeček v pořadu Na férovku

Radiožurnál Sport

Ve studiu Radiožurnálu Sport si moderátor pořadu Na férovku Vavřinec Hradilek povídal s automobilovým jezdcem a řidičem kamionu Tomášem Tomečkem. V poslední době se významně zapsal do historie dálkových závodů, když zvítězil na prestižním podniku Africa Eco Race jako sólojezdec. Jak se závodí bez navigátora a podpory? Proč si tak oblíbil závodní vozy Tatra? Nejen to zaznělo ve čtvrteční sportovní talkshow. Užijte si celý rozhovor.
Vavřinec Hradilek

Přepis epizody

Přepis mluveného slova do textu je prováděn automatizovaným systémem a proto obsahuje mnoho nepřesností. Je určen pouze pro rychlou orientaci a vyhledávání. Nalezené výsledky vyhledávání jsou v přepisu zvýrazněny podbarvením.
  • Vavřincem Hradilkem.

  • Dobré čtvrteční dopoledne na Radiožurnálu. Sport. Tady Vávra Hradilek a se mnou můj dnešní host. Je to závodní pilot kamionu, který je mimo jiné vítězem nejslavnější rolí světa rally Paříž Dakar. Posledních týdnech se opět zapsal do historie dálkových závodů, kdy zvítězil na prestižním podniku Africa Eco Race jako sólo jezdec, tedy bez navigátora a podpory úplně sám v kabině své Tatry 815. Tomáš Tomeček je tu se mnou dnes ve studiu a já ho vítám.

  • Ahoj. Tome. Ahoj Vávro. Čau. Kapitán. Sólo dezert master. Takto tě soupeři i fanoušci nazývali na tomto závodě. Nebo do asi nazývají. Tak co za tím je? Proč jsi na tom závodě Africa Eco Race, o kterém se určitě budeme povídat? Tak proč jsi sám jo, proč jezdí se no já jsem jel Africa Eco Race 8 2008 a sám lže. Devět. Sám 1020 sám, aby k popu třeba prostudovat. 1022 po sám. A chci říct, že poprvé jsem byl Dakar 95 s panem Lopraisem ještě jako jeho navigátor a já jsem si myslel, že Dakar je těžký pro kamioňáky. Ale není. On je těžký zejména pro motorkáře. Ano, já jsem tam viděl na začátku mladé Japonce, dejme tomu 30 letech a po 3 4 etapách jsem viděl staré šedesátiletý, sedmdesátiletý Japonce. Ty samy ano. Jak vy se plouží se svou motorkou jo tak tak jsou nějak dobytí, poranění atd.. A tak mě napadla otázka tehdy v 95., že vlastně my jsme dva m nad zemí. Ano, máme tam navigátor a máme tam vlastně i mechanika. Nemusíme držet rovnováhu, rovnováhu, jak držíme motorkář, tak si myslím, že ty motorkáři to mají fakt jako hodně těžký. No a motorkář jede vždycky sám. No a tak jsem si řekl tehdy, že bych si to rád někdy někdy někdy, když to půjde, vyzkoušeli. No, vůbec jsem nevěděl, jak se to bude vyvíjet. Jo jenom jsem se snažila, věděl jsem, že to chci dělat a chci ji jako jezdí tyto závody a tak jsem po těch 20 letech jsem si ten sen jako to vyzkoušeli. Valy, kamarád to nazval, že to vlastně 10 to nová motorka, tak jsem jako jako bych šel dát jako hold tady těm motorkářům, o kterých samozřejmě nikdo nemohl nikde nemluví, protože jí automaticky jezdí sami. Ze vším si musí sami poradí. Toho sami sebe na vývoj. I když spadnou, musí se zvednout. Když se jim něco pokazí, musí si to sami spravit. Tak my se toto týden přístup jako líbí a aplikovala jsem ho na na ten kamion, který má 10 tun.

Více z pořadu

Ostatní také poslouchají