Mozaika
Vltava
Z pohledu světové historie železniční dopravy je Praha místem památným. Právě zde se v prvních letech 19. století zrodila myšlenka vybudovat první železnice na vlastním evropském kontinentu, koněspřežku z Českých Budějovic do Lince a vzápětí i další stejnou dráhu z Prahy do Lán. Prvním nádražím na dnešním území Prahy bylo v roce 1830 nádraží Bruska Lánské koněspřežky, dnes nádraží Praha-Dejvice. Dodnes se dochoval charakter nádraží, jehož hlavní budova pochází z roku 1873.
Veronika Štefanová
Více z pořadu
Ostatní také poslouchají
-
Z Karlova až na Albertov
Mozaika
-
Pražské metro. Otcem podzemní železnice byl železář Rott
Příběhy z kalendáře
-
758. schůzka: Drobty na stole doby (pražském)
Toulky českou minulostí
-
O Vltavské filharmonii a sebevědomí národa
Vinohradská 12
-
Náměstek pro územní rozvoj: Praha musí stavět. Chceme také více propojit veřejnou dopravu
Dvacet minut Radiožurnálu
-
Zbourá Praha Libeňský most?
Radiofórum
-
Vržou a klepou se, bez nich by to však nebylo ono
Zápisník zahraničních zpravodajů
-
Umění skryté v podzemí. Pražskému metru by prospěla nová díla a méně reklamy
ArtCafé
-
Jaké má být pražské metro?
Ranní úvaha