Mozaika
Vltava
Masarykovo nádraží je historicky první nádraží parostrojní železnice v Praze. Umístění nádraží a kolejiště navrhl roku 1842 Jan Perner, budovy architekt Antonín Jüngling. Od roku 1845 bylo pražské státní nádraží koncovou stanicí železnice c. k. Severní státní dráhy, která v Olomouci odbočovala ze Severní dráhy císaře Ferdinanda. Provoz byl slavnostně zahájen 20. srpna roku 1845. Touto tratí se Rakousku dostalo nejkratšího spojení se západní Evropou.
Veronika Štefanová
Více z pořadu
Ostatní také poslouchají
-
Pražská nádraží: Praha-Bubny
Mozaika
-
Po trati Lipník – Bohumín se jezdí už 170 let. Co zůstalo po...
Křížem krajem
-
Šumperská nádražní budova nahradila v roce 1900 původní stanici. Její dvojnice stojí v Przemyśli
Od Pradědu na Hanou
-
Jak fungovalo metro v prvních letech svého provozu? Ohlédněte...
Prahou křížem krážem
-
Viadukt Devět kanálů vyrostl za osm měsíců. Jde o...
Česko – země neznámá
-
V zámeckém areálu ve Ctěnicích na okraji Prahy najdete muzeum, model železnice i krásný park
Výlety
-
Žamberk – východní brána do Orlických hor
Východočeské výlety
-
Pražské metro. Otcem podzemní železnice byl železář Rott
Příběhy z kalendáře
-
Pražský styl: Jak stavět metro v roce 2016
On Air
-
Kalendárium 15. března
Kalendárium