Interview Plus

Ocel Vyšehradského mostu se loupe jako šupinky. Nemáme už moc času, tvrdí Paidar ze Správy železnic

Interview Plus

Ocel Vyšehradského mostu se loupe jako šupinky. Nemáme už moc času, tvrdí Paidar ze Správy železnic
železniční most, Vyšehrad

Plus

Česko má velmi rozsáhlou železniční síť, která sahá i do malých vesnic, často ale jde o zastaralé trati. Snahy o její modernizaci pak naráží na protesty. Příkladem je železniční most na pražské Výtoni, kde chce Správa železnic postavit most nový, část veřejnosti ale usiluje o jeho zachování. „Z analýz a posudků vyplývá, že pro železniční provoz je nutná výměna vrchní ocelové konstrukce,“ zdůrazňuje Pavel Paidar ze Správy železnic.
Jan Bumba

Přepis epizody

Přepis mluveného slova do textu je prováděn automatizovaným systémem a proto obsahuje mnoho nepřesností. Je určen pouze pro rychlou orientaci a vyhledávání. Nalezené výsledky vyhledávání jsou v přepisu zvýrazněny podbarvením.
  • ČD přepravily v loňském roce o 30 % cestujících víc než o rok dříve a také další statistické údaje naznačují rostoucí zájem o železniční dopravu. Trendu navíc nahrává i snaha o ochranu klimatu. ČR má na jednu stranu velmi rozsáhlou železniční síť, která sahá i do malých vesnic, na stranu druhou jde často o zastaralé trati, které neodpovídají 21. století. Snaha o modernizaci ale často narazí na protesty, pozměňovací návrhy místních politiků, případně petice veřejnosti. Podle jakých kritérií se dá zvolit optimální řešení a kdy bude v Česku dobudovaná síť vysokorychlostní železnice? Od mikrofonu zdraví Jan Bumba.

  • V Interview Plus.

  • Hostem interview je Pavel Paidar, ředitel odboru přípravy staveb ve společnosti Správa železnic. Dobrý den.

Více z pořadu

Ostatní také poslouchají