Hovory

První český National Geographic jsme rok vydávali do zdi. Celý náklad pak šel do stoupy, vzpomíná jeho šéfredaktor Tureček

Hovory

První český National Geographic jsme rok vydávali do zdi. Celý náklad pak šel do stoupy, vzpomíná jeho šéfredaktor Tureček
Novinář a cestovatel Tomáš Tureček

Plus

„Centrála National Geographic ve Washingtonu vůbec neuvažovala, že by licenci na časopis pustila do střední a východní Evropy. Pak jsme měli velké štěstí,“ nastiňuje už téměř 20 let šéfredaktor české edice časopisu novinář a cestovatel Tomáš Tureček. 
Vladimír Kroc

Přepis epizody

Přepis mluveného slova do textu je prováděn automatizovaným systémem a proto obsahuje mnoho nepřesností. Je určen pouze pro rychlou orientaci a vyhledávání. Nalezené výsledky vyhledávání jsou v přepisu zvýrazněny podbarvením.
  • Stále je co objevovat. To je heslo magazínu National Geographic, které v češtině už 20 let potvrzuje a šíří šéfredaktor tuzemské edice Tomáš Tureček. Hosté dnešních hovorů víte v ČRo Plus ahoj.

  • Děkuji. Ahoj. U mě se s tehdy v září 2002 představit, že to bude přinejmenším dvacetiletý vytrvalostní by.

  • No, v té době vůbec ne. Musím říct, že ta příprava, která trvala rok a ony jsme spustili časopis, bylo tak hektická, že jsem vůbec nepřemýšlel o tom, co bude za pět nebo za 10 let. A pro nás byl klíčový okamžik, abychom vůbec odstartovali. A já jsem zrovna včera o tom mluvil v televizi, že jako když se připraví třeba televizní kanál, tak se vysílá tzv. do zdi, tak my jsme rok připravovali časopis do zdi, no, takže to byla taková zvláštní zvláštní doba, že by mě vůbec nenapadlo, že bude následovat nějaké 10 20 let, říká.

Více z pořadu

Ostatní také poslouchají