Hovory

O sexuálním zneužívání se v Česku konečně mluví. Ale je to strašně pozdě, myslí si hlavní postava opery Tak tiše až zpěvačka Cukrová

Hovory

O sexuálním zneužívání se v Česku konečně mluví. Ale je to strašně pozdě, myslí si hlavní postava opery Tak tiše až zpěvačka Cukrová
Markéta Cukrová

Plus

Hlavní roli v soudobé opeře divadla Komedie nazvané Tak tiše až ztvárňuje mezzosopranistka Markéta Cukrová. Opera vypovídá o sexuálním zneužívání. „Je to určitě palčivé téma, ke kterému se my v Česku vyjadřujeme strašně pozdě. My tady v tomto smyslu nejsme úplní ,rychlíci‘. Ale téma a jeho řešení anebo debata o něm přichází strašně pozdě,“ říká.
Petr Vizina

Přepis epizody

Přepis mluveného slova do textu je prováděn automatizovaným systémem a proto obsahuje mnoho nepřesností. Je určen pouze pro rychlou orientaci a vyhledávání. Nalezené výsledky vyhledávání jsou v přepisu zvýrazněny podbarvením.
  • Výkony jsou pod určitou kontrolou a cíleným způsobem vysíláme k tomu divákovi nějakou jevištní nebo uměleckou energii. To jsem si ověřila tisíckrát a takto to funguje. Navíc účelem toho všeho není někoho sexuálně zneužít, ale předvést divadelní hru nebo operní dílo.

  • Tomu rozumím. Princip, který z toho odvozuji, je, že nesmíš jako vykladačka být příliš vehementní interpretku, která se snaží diváky přesvědčit o pravdě své.

  • Osoby přes ty. Přesně tak musím se donutit k tomu, aby ten můj výkon sloužil tomu dílu, nikoliv aby dílo sloužilo mému mé exhibici na jevišti obecně.

Více z pořadu

Ostatní také poslouchají