Host ve studiu

90 let křižuje Hradec Králové veřejná doprava. Gočár plánoval pro město tramvajovou linku

Host ve studiu

90 let křižuje Hradec Králové veřejná doprava. Gočár plánoval pro město tramvajovou linku
Historické a moderní vozy Dopravního podniku města Hradec Králové

Hradec Králové

Autobus, trolejbus i stále populárnější elektro-bus. Tím vším se můžete po Hradci Králové svézt veřejnou dopravou. A možná si ani neumíme představit, že by taková hromadná doprava v našich městech neexistovala. V Hradci Králové už funguje dokonce neuvěřitelných 90 let.
Jakub Schmidt

Přepis epizody

Přepis mluveného slova do textu je prováděn automatizovaným systémem a proto obsahuje mnoho nepřesností. Je určen pouze pro rychlou orientaci a vyhledávání. Nalezené výsledky vyhledávání jsou v přepisu zvýrazněny podbarvením.
  • Autobus, trolejbus, poslední dobou taky stále populárnější elektrobus, tak tím vším se můžete pohrát si s vést. A možná si už dnes neumíme ani představit, že by taková hromadná doprava v našich městech vůbec nebyla. Tady v Hradci Králové je to už dokonce 90 let. A o tom všem si teď devět minut po půl deváté budeme v Dobrém ránu povídat s vedoucím marketingu Dopravního podniku města Hradce Králové Ing. Františkem Medunou. Dobrý den. Dobrý den.

  • Tak kdy, kdy to začalo? Kdy začaly v Hradci Králové jezdit první autobusy? Pane Meduno?

  • Tak nejdřív musí dojít k založení společnosti, která se věnoval vlastně veřejné dopravě a v říjnu 3928 byl založený autodráhy města Hradce Králové. V podstatě za chvilku potom od prvního prosince byla uvedena do provozu první autobusová linka Kukleny nádrží Slezské Předměstí. Jezdili tam dva vozy Škoda. Na zajímavé bylo, že ten první den se jezdilo zadarmo, ale zadarmo jezdili ty řidiči, který to obsluhovali. Takže to taková zvláštnost.

Více z pořadu

Ostatní také poslouchají