Dvacet minut Radiožurnálu

„Stát kupuje dálnici jako službu.“ Ročně splatí přes miliardu, údržba je na nás, přibližuje PPP projekt stavař

Dvacet minut Radiožurnálu

„Stát kupuje dálnici jako službu.“ Ročně splatí přes miliardu, údržba je na nás, přibližuje PPP projekt stavař
Martin Borovka

Radiožurnál

Příští týden se otevře teprve první soukromý dálniční úsek v Česku. Proč postupuje výstavba dálniční sítě u nás tak pomalým tempem? Může ji urychlit zapojení soukromých provozovatelů? „Stát si musí říct: vydám peníze hned, nebo si nechám postavit dálnici a budu si kupovat službu, kterou budu splácet nějaké období? Kombinování obou metod je do budoucna asi správná cesta,“ míní Martin Borovka, ředitel skupiny, která dálnici v partnerství se státem staví.
Tomáš Pancíř

Přepis epizody

Přepis mluveného slova do textu je prováděn automatizovaným systémem a proto obsahuje mnoho nepřesností. Je určen pouze pro rychlou orientaci a vyhledávání. Nalezené výsledky vyhledávání jsou v přepisu zvýrazněny podbarvením.
  • Příští týden se otevře první soukromá dálnice v Česku. Úsek D4 mezi Příbramí a Pískem postavili a budou provozovat soukromé firmy a stát jim za to bude platit. Jak se zatím tento model osvědčuje? Kdo si objednal na nové dálnici úsekové měření rychlosti a jak se bude využívat. Proč se v Česku nestaví dálnice rychleji? A je model PPP pro stát výhodný?

  • 20 minut Radiožurnálu.

  • 20 minut Radiožurnálu.

Více z pořadu

Vybíráme z e-shopu Českého rozhlasu