Dvacet minut Radiožurnálu
Plány Evropské komise byly moc ambiciózní. Bezemisní mobilita není do roku 2035 reálná, říká Jahn
Dvacet minut Radiožurnálu
Radiožurnál
Německá automobilka Volkswagen chce zesílit úsporný režim a varuje, že sáhne k uzavření některých továren v Německu. Může se úsporný program dotknout i Škody Auto a českých továren? Byly představy automobilek o přechodu k elektromobilům příliš optimistické? „Současné plány budou muset být zásadně přehodnoceny,“ říká v pořadu Dvacet minut Radiožurnálu Martin Jahn, člen představenstva Škoda Auto a prezident českého Sdružení automobilového průmyslu.
Tomáš Pancíř
Přepis epizody
-
Německá automobilka Volkswagen chce zesílit úsporný režim a varuje, že poprvé v historii stáhne k uzavření některých svých továren v Německu. Může se úsporný program Volkswagenu dotknout i Škody Auto a jejich českých továren? Byly představy automobilek o přechodu k elektromobilům příliš optimistické. A budou se v Česku vyrábět auta se spalovacími motory i po roce 2035?
-
Dnešním hostem 20 minut Radiožurnálu, které vysílá i ČRo Plus, je člen představenstva Škoda Auto zodpovědný za oblast prodeje a marketingu a také prezident českého Sdružení automobilového průmyslu Martin Jahn. Dobrý den, vítejte v našem studiu. Dobrý den. Německá automobilka Volkswagen minulý týden avizovala zpřísnění úsporných opatření. Nevylučuje ani uzavírání závodů v Německu. To by bylo poprvé v historii. Proti tomu ostře protestují tamní odbory. Škoda Auto je samozřejmě součástí koncernu Volkswagen. Budou se ta úsporná opatření týkat nejen značky Volkswagen a nejen Německa, ale také Škoda Auto a továren, které jsou v Česku?
-
Tak Škoda Auto je v současné době v úplně jiné situaci než značka Volkswagen. Za prvé bych chtěl říct, že se nacházíme asi v nejlepší situace ekonomická je prodejní. Za vůbec to více než třicetileté působení v rámci koncernu Volkswagen. V letošním roce jsme dokonce na čtvrté pozici na ruském trhu. Dříve to bylo spíš kolem osmé až 10. pozice a v loňském roce jsme měli rekordní zisk. Stejně tak jako v prvním pololetí tohoto roku máme velmi slušnou pro denní Randy. Tu máme velmi dobré a nové portfolio našich vozů, takže jsme, jak říkám, v úplně jiné situaci. Jsme taková ta, řekl bych pozitivní vlně. A tak je potřeba zdůraznit, že Škoda Auto v posledních třech letech pracovala na úsporných programech a v loňském roce jsme schválili vlastně nový úsporný program na příštích pět let, kde budeme opět snižovat a zefektivňovat zejména oblast nepřímého personálu. Investujeme do digitalizace, automatizace našich závodů. Vlastně ty všechny tři závody v ČR jsou plně vytížené. Máme velmi dobrou spolupráci s našimi odbory bleskovou, kde se snažíme nalézt vždycky takovou správnou rovnováhu mezi tím, co chce management a co je potřeba udělat pro zaměstnance tak, že se žádných katastrofických scénářů pro značku Škoda neobávám.