Akademie
Od parodické mše k Händelovým recyklacím. O dějinách napodobování, kopírování, recyklací a krádeží v hudbě
Akademie
Vltava
Dějiny hudby jsou plné napodobenin, variací na již vytvořená díla, parodií, kopií či hudebních krádeží. A čím více je studujeme a zkoušíme uvažovat o motivacích při jejich vzniku, tím více se hlásí zajímavé otázky. Ptejme se tedy: Co je vlastně podstatou procesu uměleckého tvoření? Jakou hodnotu v něm má originalita? Nakolik je to, co jsme stvořili, naším vlastnictvím?
Čeněk Svoboda
Více z pořadu
Ostatní také poslouchají
-
Hudební lásky Jana Daleckého. S houslistou a rozhlasovým tvůrcem o hudebních raritách jeho života
Akademie
-
Zahraj to znovu a líp! Pohled za oponu studia hudby na konzervatoři
Radiodokument
-
Alan Parsons Project: Eye In The Sky
Hvězdy, hity, legendy
-
Když se narodíme, máme v sobě potenciál něčeho, co si nese celé lidstvo od počátku, věří skladatel
Hovory
-
Stará hudba v novém hávu. Varhanní skladby a chorály jako inspirace pro současné autory
ArtCafé
-
Právo na hudbu. Jak se autorský zákon promítá do dramaturgie orchestrů a rozhlasového vysílání
Reflexe: Hudba!
-
ZUŠ je potřeba hýčkat, rozvíjet a podporovat
Co vás zajímá
-
Čechy jsou varhanářská velmoc. Ty nejstarší v Praze najdete v Týnském chrámu
Příběhy pokladů
-
Pranýř lidového zaříkávače
Špalíček
-
Jak to vidí Jiří Hlaváč - 26. března
Jak to vidí...