Akademie
Jmenuji se Francimór. O prvním cimbálu třetí generace i koncertní hudbě 20. a 21. století pro tento nástroj
Akademie
„Na cimbál jsem začal hrát asi v sedmi letech, jednalo se tenkrát o rozvrzané a rozladěné nástroje, které jsou kupodivu ještě dnes standardem na mnohých evropských univerzitách. Nástroj, který jsem pojmenoval Francimór, tak přirozeně budí úžas, kdekoli na něm hraji, například na koncertech s Ensemble Modern“, začíná své ohlédnutí za novou etapou vývoje koncertního cimbálu jeden z předních evropských hráčů Daniel Skála.
Renáta Spisarová-Kotík
Více z pořadu
Ostatní také poslouchají
-
Od pípanců k symfonii. Vzestup videoherní hudby a její pronikání za hranice her
Akademie
-
Co s létem? Zajet do Úterý naučit se hrát od mistra na barokní varhany
Universum
-
Sedmé nebe s Ninou Marinovou: Na hudbu není nikdy pozdě
Sedmé nebe
-
Prolomit vlny Bohdana Bláhovce: Nenárod sobě
Prolomit vlny
-
Osmdesátiletý Antonín Gondolán se proslavil písničkou Čekej a neplakej, ale hlavně je muzikantem
Světla ramp
-
Jak začal se swingem a altsaxofonem skvělý herec a pelhřimovský rodák Lubomír Lipský
V náladě swingu
-
Krása dechové hudby je v její melodičnosti, tvrdí kapelník Boršičanky Antonín Koníček
Větrník - Host ve studiu
-
Karel Heřmánek ml.: V dětství pro mě bylo divadlo absolutní magie
Blízká setkání