On Air

V kampani chybí diskuse o tom, v čem Česko vyniká, říká politoložka Eva Lebedová

On Air

V kampani chybí diskuse o tom, v čem Česko vyniká, říká politoložka Eva Lebedová
Eva Lebedová

Radio Wave

„Každý volič by měl sledovat média, aby měl představu o vystupování jednotlivých kandidátů a taky znát pravomoci prezidenta, aby neměl očekávání, která budoucí hlava státu naplňovat nemůže,” radí politoložka Eva Lebedová z Katedry politologie a evropských studií na Filozofické fakultě Univerzity Palackého v Olomouci v doprovodném rozhovoru k minisérii Na Hradě.
Markéta Vozková

Přepis epizody

Přepis mluveného slova do textu je prováděn automatizovaným systémem a proto obsahuje mnoho nepřesností. Je určen pouze pro rychlou orientaci a vyhledávání. Nalezené výsledky vyhledávání jsou v přepisu zvýrazněny podbarvením.
  • Na Hradě. Co očekáváme od hlavy státu a jak by měla reprezentovat na hraně série Radia Wave o mladých lidech v prezidentském křesle.

  • V pátek a v sobotu 13. a 14. ledna proběhne v Česku první kolo prezidentských voleb. Miliony voličů a voliček potřetí v přímé volbě rozhodnou o nové hlavě státu. Jak se favoritům a dalším kandidátům daří v kampani oslovovat nejmladší voličské skupiny. Co může volby rozhodnout a jak by mohl budoucí prezident nebo prezidentka ovlivňovat dění v naší zemi? Evy Lebedové z katedry politologie a evropských studií na Filozofické fakultě Univerzity Palackého v Olomouci jsem se zeptala, co ji zaujalo na kampaň.

  • Co vás zaujalo na aktuálně probíhající kampani? Pro mě osobně je zajímavý ten fakt, že se ukazuje, jak velká je role dobré volební kampaně a ještě za té situace, když se kombinuje jakoby se zajímavým kandidátem nebo s kandidátem, který má co říct, co má určité vlastnosti, které v té v té kampani mohou být komunikovány, protože když se podíváme na tu trojici kandidátů, kteří jsou dnes k chápání jako favorité. Tak zatímco Andrej Babiš byl vámi známý důvěrně známý politik, expremiér, předtím ministr financí Petr Pavel byl zase znám jako z hlediska své pozice generála a dlouhodobého vlastně funkcionáře strukturách NATO. A Danuše Nerudová byla známá jako jako ekonomka a jako rektorka, ale její jako všeobecná známost v oblasti politiky byla nízká i známost z hlediska průzkumu veřejného mínění a na základě té kampaně, která, která byla velmi intenzivní a myslím si, že i z hlediska jejího týmu dobře zvládnutá, tak tak jako by tuto bariéru prorazila. Čili pro mě je to takový jako důkaz, že roll kampaní v dnešní době může být, může být velká, ale samozřejmě musí se musí chystat, spojit i s těmi dalšími faktory, s nějakou rolí té osobnosti, se zapojením do té kampaně apod..

Více z pořadu

Ostatní také poslouchají