On Air
Titulky článků často lžou. Na vině není internet, ale obchodní model médií, říká analytik Šlerka
On Air
Radio Wave
Australský profesor psychologie Ullrich Ecker zkoumal v sérii studií publikovaných v Journal of Experimental Psychology: Applied moc titulku. Zjistil, že nadpis může zásadně ovlivnit, co si z článku zapamatujeme. „Dominantní roli pro konzumaci zpravodajství hrají pro mladou generaci sociální sítě. Zhruba 50 procent těchto uživatelů si informaci bere z náhledu, tedy z titulku, krátkého perexu a fotky,“ popisuje analytik Josef Šlerka. Jak nás tedy titulek dokáže ovlivnit?
Vít Svoboda
Více z pořadu
Ostatní také poslouchají
-
Psychologické profilování
Forenzní psychologie
-
Jak se srovnat s klimatickou krizí? Nestačí jen popisovat přicházející hrůzy, říká ekopsycholog
On Air
-
Úspěšný korporátní psychopat je ten, který se nenechá zavřít, říká psycholog Tůma
Hovory
-
Zdeněk Matějček podle Václava Mertina
Úžasné životy
-
Psycholog: Přibývá částečné citové deprivace. I ta může způsobit oslabení pro celý život
Studio Leonardo
-
Než zaberou antidepresiva, trvá to měsíce, u psychedelik je úleva okamžitá, popisuje psychiatr
Zaostřeno
-
Apolena Rychlíková: Významná část queer populace trpí problémy v oblasti duševního zdraví
Názory a argumenty
-
Češi o Green Dealu nevědí nic. Leda domněnky a dezinformace, tvrdí ekopsycholog Krajhanzl
Osobnost Plus
-
Radkin Honzák: Choďte a dojte krávu radosti
Blízká setkání
-
Jak v lidech probudit dobro
Šalom alejchem